Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080781308   Recursos per a una immersió lingüística efectiva
2019-2020   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   25/10/2019 - 17/6/2020 (15 hores) de 12:30h a 14:00h
   ESC Mercè Rodoreda
   c. Josep Pla, 5 (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
   Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 (1 sessió)
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Taller per facilitar l’aprofitament dels recursos que fan efectiva la immersió lingüística al centre i el desenvolupament de la capacitat comunicativa dels alumnes a partir de
les reflexions compartides arran de l’observació d’aula (una d’inicial i una de final).
  
Objectius   1. Utilitzar el marc del Programa d’Immersió Lingüística per desenvolupar la capacitat comunicativa dels alumnes.
2. Reflexionar entorn de l’adquisició de les destreses en l’oralitat dels alumnes.
3. Identificar els factors vinculats al centre que intervenen en l’adquisició de les destreses comunicatives dels alumnes.
4. Avaluar la pertinença de les actuacions dutes a terme.
  
Continguts   1. Programa d’Immersió Lingüística: aprofitament de l’eina de diagnosi.
2. Treball cooperatiu: la implicació dels docents i la col·laboració de tot el centre.
3. Les estratègies d’intervenció lingüística.
4. L’escola com a societat.
5. La verticalitat de l’aprenentatge: coresponsabilització de la docència.
  
Formador/a   Ismael Calvet
  
Avaluació   S'avaluaran els següents aspectes.
- Activitats pràctiques realitzades a l'aula, a partir dels continguts impartits durant el curs de formació.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   1. Col·laborar en dues sessions intensives d’observació d’aula fetes per l’assessor.
2. Assistir i participar activament en les sessions d’assessorament previstes.
3. Aportar evidències de l’aplicació de les propostes d’aula consensuades amb
l’assessor.
4. Acomplir els termes i terminis del treball autònom previst per la formació.
5. Aportar una avaluació final de l’impacte de les actuacions al centre.
6. Aportar propostes de continuïtat per a cursos posteriors.
7. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
  
Persones  destinatàries   Docents d’Educació Infantil que es proposen desenvolupar les habilitats
comunicatives dels alumnes per mitjà de l’aprofitament del marc del Programa d’Immersió
Lingüística.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   25/10/2019   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   dimecres   20/05/2020   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent